FAQ

Algemeen

Wat is padel?

Padel is een racketsport die het midden houdt tussen squash en tennis. Het is een terugslagspel dat 2 tegen 2 of 1 tegen 1 gespeeld wordt in een kooi van 20m x 10m (dubbelspel) of 20m x 6m (enkelspel). De bal blijft in het spel na contact met de wanden, wat voor lange rally’s en veel spelplezier zorgt. Strategie en tactiek is bij padel belangrijker dan kracht. Het is toegankelijk voor alle leeftijden en erg aantrekkelijk door zijn sociaal karakter, een ideale sport om te spelen met vrienden, familie of collega’s. Padel is plezierig en uitdagend voor sportievelingen van eender welk niveau. Klik hier voor een impressie

Wat zijn de spelregels van padel?

De padel spelregels en basisprincipes worden helder uitgelegd in dit filmpje en dit fimpje

Waar is Boel Padel gelegen?

Boel Padel ligt in het centrum van Temse, op de site van de voormalige tennisclub Ter Poorte. Het adres is Hoogkamerstraat 5, 9140 Temse.

Is er gratis parking voorzien op de club?

Ja er is voldoende parkeerplaats op de club, en we voorzien tevens ruime fietsenparking op het terrein. Er kan ook geparkeerd worden op de parking in de Pieter Dierckxlaan ter hoogte van nummer 131, vanwaar het langs Park Verbeek 1 minuut wandelen is tot aan de club.

Is de club bereikbaar met het openbaar vervoer?

Absoluut! Met het openbaar vervoer kom je er gemakkelijk via De Lijn bussen 93, 95, 98, 99 en 99s, halte Temse Tinelplaats.

Kan ik me op de club omkleden en douchen?

Momenteel zijn er ivm de sluiting van de horeca geen kleedkamers of toiletten beschikbaar.

Wat zijn de openingsuren?

Padellen kan elke dag vanaf 8u tot 23u.

De openingsuren en bemanning van de bar ( en kleedkamers) zijn seizoensafhankelijk. Bekijk de huidige openingsuren op Google.

Kan ik op de club materiaal (ballen/rackets/grips) kopen of huren?

Momenteel is er helaas geen mogelijkheid tot aankoop of huur van materiaal op de club. Binnenkort wordt de verhuurautomaat vervangen.

Reservaties

Hoe reserveer ik een padelterrein?

De terreinen van Boel Padel zijn te reserveren via het Playtomic platform. Dat kan via de playtomic.io website of in de app die te downloaden is via de Apple App Store of Google Play Store. We nemen geen reservaties aan via mail of telefoon, tenzij voor groepen, bedrijven of organisaties. Contacteer ons daarvoor via [email protected]

Kan ik padelterreinen huren voor mijn bedrijf, school of organisatie?

Dat kan zeker. Contacteer ons daarvoor via [email protected]

Wat is de prijs van losse terreinhuur (zonder abonnement)?

De prijzen voor losse terreinhuur (Pay & Pay) zijn afhankelijk van de speelduur, het type veld, tijdstip en seizoen. Bekijk de actuele prijzen op Playtomic.

Wat zijn de hoogpiek-, laaggpiek-, dal- en weekenduren?

Tijdens weekdagen: Hoogpiek is van 18u tot 22u; laagpiek van 17u tot 18u & van 22u tot 23u. Daluren zijn van 7u30 tot 17u.
In weekends: Laagpiek is van 7u30 tot 18u en dal is van 18u tot 23u.

Welke lidmaatschappen of abonnementen zijn er?

Check ons aanbod hier

Let op: tijdens de sluiting van de horeca wordt er geen competitie / interclub georganiseerd vanuit Boel Padel.

Zijn er speciale tarieven voor kids, studenten en senioren (65+)?

Zéker! Kids, studenten en senioren padellen extra voordelig bij Boel Padel! Hiermee geniet je van extra korting tijdens de daluren én speel je doorlopend aan daltarief tijdens de weekends.

Vraag je kids/studenten/seniorenprofiel aan na creatie van je Playtomic account via het formulier via Menu -> Padellen -> Student

Let op: tijdens de sluiting van de horeca wordt er aan ALLE SPELERS een hoge korting aangeboden. Hiermee is tijdelijk de studentenkorting komen te vervallen. Van zodra de horeca terug opent en de normale tarieven worden hetvat, kan er terug gebruik worden gemaakt van studentenkortingen.

Moet ik lid zijn om te kunnen reserveren?

Maar nee! Boel Padel is een open club waar iedereen welkom is. Iedereen kan reserveren bij Boel Padel en deelnemen aan events en tornooien.

Middels de lidmaatschappen en abonnementen kunnen regelmatige spelers wel aan een voordeliger tarief spelen en voor Boel Padel uitkomen in de Interclub competitie.

Hoe lang op voorhand kan ik een terrein reserveren?

Een terrein boeken bij Boel Padel kan 10 d op voorhand.

Kan ik mijn reservatie nog wijzigen?

Reserveren, spelers toevoegen en annuleren doe je allemaal eenvoudig zelf in de Playtomic app!

Let op: het tijdstip of gekozen plein kan niet gewijzigd worden in een bestaande Playtomic boeking. Hiervoor dient de boeking in zijn geheel te worden geannuleerd en een nieuwe boeking worden gemaakt.

Kan ik mijn reservatie nog annuleren?

Annuleren kan bij Boel Padel tot 8 uur voor aanvang van de match. Door binnen de annulatietermijn zelf te annuleren is het plein terug beschikbaar voor andere spelers die wél graag gebruik maken van dat tijdslot. Zorg dus dat je tijdig annuleert! Je ontvangt via Playtomic automatisch je geld terug.

Wat is de fijnweergarantie?

België blijft België én dat betekent onvoorspelbaar weer… Om jullie te behoeden voor slecht weer bieden we élk seizoen de fijnweergarantie. Klaart het weer niet op of blijkt het toch veel slechter dan verwacht?

Met Boel’s fijnweergarantie kan je altijd annuleren; dus ook na afloop van de annulatietermijn én zelfs wanneer het spel al is aangevangen! Het enige criterium hiervoor is dat de velden onbespeelbaar zijn of onbespeelbaar zouden worden.

Hoe werkt dat? Stuur een mailtje naar [email protected] (zeker voor het einde van de match) met een omschrijving van de situatie en eventueel foto / screenshot van de weersvoorspelling OF bel het aangeplakte noodnummer indien de match al is aangevangen.

Indien we dit bericht voor aanvang van de match ontvangen, annuleren we de betreffende wedstrijd onmiddellijk. Anders compenseren we het overeenkomstige bedrag (gezien de boeking na aanvang niet meer in Playtomic kan worden verwijderd).

Wat zijn de de Algemene Voorwaarden?

Bij aanschaf van een lidmaatschap of abonnement bij Boel Padel ga je akkoord met de Algemene Voorwaarden: hierin staan onder andere de reservatieregels en afspraken rond annuleren / no-show.

Je vindt de Algemene Voorwaarden hier.

Betaalwijzen

Hoe betaal ik aan de bar?

Aan de bar kan je terecht voor consumpties en verhuur van materiaal. Je rekent je bestelling direct aan de bar af met Bancontact of gepast contant.

Ook reken je gemakkelijk en snel af met je clubsaldo, waarvoor je geen betaalmiddel meer hoeft bij te hebben.

Wij schenken niet op rekening, uitgezonderd tijdens de interclub per team.

Hoe betaal ik aan de automaten?

De automaten zijn 24/7 beschikbaar. Zowel aan de drankautomaat als aan de PadelKiosk voor de verhuur van padelmateriaal betaal je met Bancontact.

Hoe betaal ik in de Clubplanner Webshop?

Abonnementen, clubactiviteiten en cadeaubonnen schaf je in de Clubplanner webshop aan via Bancontact of je clubsaldo.

Betaal je liever cash of op factuur? Neem contact op via [email protected] met je verzoek.

Hoe betaal ik in de Playtomic app?

Pay & Play boekingen of Playtomic credits reken je af in de Playtomic app met je betaalrekening of creditcard.

Wat houdt het Clubsaldo in?

Pay & Play boekingen of Playtomic credits reken je af in de Playtomic app met je betaalrekening of creditcard.

Boel Academy

Kan ik padel lessen volgen bij Boel Padel?

Uiteraard! Boel Padel werkt met de Boel Academy voor een gevarieerd lesaanbod, zowel voor de jeugd als voor volwassenen, privé, in  groep en reeksen. Bekijk het lesaanbod hier!

LET OP: tijdens de horecasluiting er geen vast lesaanbod. Wil je graag  lessen volgen? Mail dan naar [email protected]. We brengen je dan in contact met een trainer om een gepersonaliseerd aanbod te doen!

Zijn er stages?

In de schoolvakanties worden jeugdstages georganiseerd door de padel trainers van Boel Academy.

LET OP: tijdens de horecasluiting zijn er geen stages mogelijk.

Bekijk het aanbod hier!

Padel Vlaanderen & competitie

Kan ik padel competitie spelen bij Boel Padel?

Tijdens de horecasluiting is er geen competitie mogelijk via Boel Padel. 

Van zodra de horeca terug opent (termijn nog onduidelijk) zal dit terug worden opgepakt en gecommuniceerd via social media en nieuwsbrieven. Schrijf je dus in en blijf op de hoogte!  

Wat houdt aansluiting bij Padel Vlaanderen in?

Hoe sluit ik me aan bij Padel Vlaanderen?

Dat regelen wij voor je! Wanneer je als competitiespeler de kleuren van Boel Padel gaat verdedigen in officiële toernooien sluiten we je gratis* aan bij Padel Vlaanderen. Stuur hiervoor tijdig je aanvraag naar [email protected]. De verwerking kan enkele dagen duren!

De aansluiting is actief zodra je bevestiging en inloggegevens hebt van de federatie, hiermee kan je inschrijven voor competities.

* Zonder abonnement of lidmaatschap bij Boel Padel rekenen we een bijdrage om je aan te sluiten.

Ongevallen & verzekeringen

Ben ik verzekerd bij gebeurlijke ongevallen op de club?

Als club zijn we verzekerd voor ongevallen die het gevolg zijn falende of gebrekkige infrastuctuur of organisatie. Persoonlijke sportongevallen kunnen worden gedekt door de Ethias sportongevallenverzekering: dit wordt logischerwijze niet standaard afgesloten door Boel Padel voor al zijn bezoekers. De club kan dus niet aansprakelijk worden gehouden voor persoonlijke sportongevallen.

Heb ik een sportongevallenverzekering?

Spelers met een actieve aansluiting bij Padel Vlaanderen zijn verzekerd tegen sportongevallen door Ethias. Bekijk de status van je aansluiting in je account bij Padel Vlaanderen.

Aansluiting of heractivatie bij Padel Vlaanderen regelt Boel Padel op verzoek voor je (via [email protected]). De aansluiting is een jaar lang actief, vanaf het moment van bevestiging van de federatie.

Welke risico’s en activiteiten worden gedekt door de sportongevallenverzekering?

De verzekerde risico’s zijn:

De verzekerde activiteiten zijn:

Wat moet ik doen bij een ongeval?

Indien je jezelf tijdens het padellen of tijdens een andere sportieve activiteit (wandelen, joggen, zwemmen, fitness) blesseert geef je dit zsm doot aan de club via [email protected]. Je ontvangt een formulier ol het ongeval te omschrijven en daarna zal een clubmedewerker het ongeval aangeven op de website van Ethias. Ethias verzorgt de verdere afhandeling van het ongeval. Alle info mbt de sportongevallenverzekering vind je hier.

Privacy

Kan ik worden gefotografeerd / gefilmd? 

Als club laten we graag met foto’s en video’s zien waar we mee bezig zijn.
Tijdens matches, clubavonden, tornooien en stages worden foto’s / filmpjes getrokken voor op de website en de sociale media, waarop ook u (of uw minderjarige kind) te zien kan zijn. Met uw aanwezigheid op de club en de inschrijving van uw kind voor lessen / stages geeft u hiervoor toestemming.

Wij willen u of uw kind geen schade berokkenen. Wilt u dat een foto wordt verwijderd? Laat het dan eenvoudig weten via [email protected].

Waarvoor worden mijn persoonlijke gegevens gebruikt? 

Voor de reservatie van een plein is een Playtomic account nodig met jouw contactgegevens. Wanneer je bij Boel Padel reserveert worden deze gegevens met ons gedeeld zodat we je eventueel kunnen contacteren in verband met je reservatie. Voor meer informatie hierover zie https://playtomic.io/privacy-policy.

Voor de aanschaf van producten / lessen / inschrijvingen bij Boel Padel heb je een clubplanner account nodig met persoonlijke gegevens. Deze account kan je zelf aanmaken of maken wij voor je aan op de club. Je kunt deze altijd inzien op boelpadel.clubplanner.be.

Als je gebruik maakt van onze clubactiviteiten wordt jouw clubplanner account gebruikt om je te identificeren, om jouw sportieve niveau te volgen en om onze service aan jou daarop af te stemmen. Als je je inschrijft in een groep waarvoor afstemming nodig is (bijv. deelname aan een lessenreeks / reis / organisatie evenement / ouders van kids stages) kan het zijn dat wij een WhatsApp groep aanmaken met iedereen in die groep om jullie met elkaar in contact te brengen zodat er makkelijk kan worden afgestemd. Dit is nodig om de clubwerking te ondersteunen.

Het account is ook gemakkelijk voor jezelf: je kunt zelf inloggen, jouw historiek bekijken, het zorgt ervoor dat je minder werk hebt bij inschrijvingen én je komt erdoor in aanmerking voor speciale voordelen zoals het kredietsysteem en acties.

Wij delen geen persoonlijke gegevens met derden en je kan je altijd uitschrijven uit mailings / WhatsApp groepen. Op aanvraag via [email protected] wissen we je account mét alle persoonlijke gegevens. Let er wel op dat je zonder account niet langer kunt deelnemen aan de activiteiten.

Kan ik padel spelen op Boel Padel zonder mijn persoonlijke gegevens te delen? 

Voor de reservatie van een plein is een Playtomic account nodig met jouw contactgegevens, jouw reservatie en gegevens worden gedeeld met Boel Padel. In principe kan je meespelen op de reservatie van een ander zonder je persoonlijke gegevens met ons te delen, dan dien je je te kunnen identificeren als je op onze pleinen speelt.

Kan ik deelnemen aan clubactiviteiten zonder mijn persoonlijke gegevens te delen? 

Deelname aan de club zonder het delen van persoonlijke gegevens is niet mogelijk. Jouw clubplanner account is nodig om je toegang te geven tot activiteiten en functies zoals een abonnement. Het zorgt ervoor dat wij weten wie je bent, dat we jou sportief kunnen inschatten & indelen én dat wij je kunnen contacteren over zaken die jou aangaan.